X

X

7 jan. 2011

Mitt 2010

Del 2

När jag slutade förra inlägget om 2010 hade vi kommit fram till semestern i slutet av juni och under den första veckan blev det inga inlägg alls på bloggen då jag och Maken var fullt upptagna av vår roadtrip i Norge. Fantastiskt vackert land med oerhört varierande landskap! Vi såg berg, dalar och fjordar och tältade på Galdöhpiggen. I början av Juli åkte vi sedan iväg till värmen och spenderade en skön semestervecka i vackra Tropea i Kalabrien, Italien. Mycket sol, bad och god italiensk mat! Jag cyklade även uppför ett berg och fortsatte cyklandet när jag kom hem. Jag skrev om att underskatta sig själv, om många löpturer runt sjöarna i morgonsolen och om tisdagsmys med italienska-kurs. Till Augusti började hade jag formulerat nya utmaningar och månadens första träningspass blev såklart en löprunda. Efter det följde promenader, tio-på-tisdag-pass, cykling och mer löpning. Jag fann lugnet genom att njuta av läsning ute i kvällssolen och löp-lyckan i form av ett par nya skor. Jag njöt även av dagar på sjön och hittade mitt nya favoritbröd. September inleddes med en förkylning som gick över snabbt som tur var. När jag kom igång med träningen igen blev det en salig blandning av löpning, simning, yoga och styrketräning. Jag tillbringade en morgon i lingonskogen och avslutade månaden med fjällvandring vid Storulvån i Jämtland tillsammans med Maken. Två dagar vandring med 33km + 25km gav mig träningsvärk i benen, skavsår på hälarna och lycka i själen. Under Oktober låg mitt träningsfokus på Ellas 6 veckors utmaning med nya mål varje vecka. Jag fortsatte med löpningen trots regn och rusk, testade yoga på youtube och sprang mitt första marathon!!

Första dagarna i November blev jag förkyld igen men blev frisk efter några dagar och kunde springa igen. Snön kom till slut, jag fyllde 29 år, blev ingift "moster" ännu en gång och smygstartade julen. Under December njöt jag av morgonlöprundor i snön och tystnaden. Jag konstruerade året pepparkakskyrka, åt alldeles för mycket pepparkaksdeg och hemmagjorda praliner. Det blev som tur var även många träningspass och jag firade in både lucia och julafton med löpning och satte personligt köldrekord. Månaden innehöll även en 31 dagars morgonstreak som jag klarade av och toppades med en 3:e plats i Sylvesterloppet på nyårsafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!