X

X

25 dec. 2010

Mysigt!

Morgonstreak 24-25/31

Det var kallt igår på julaftonsmorgonen men huvudet var helt inställt på att det skulle bli löpning i alla fall och en 9 km runda blev det. Med -16 så var det många tunna lager kläder som gällde och jag lyckades relativt bra med att få till en klädsel som var lagom varm. Med en löptur i -16 så satte jag också köldrekord, var ute i -14 förra året men nu klarar jag av mer kyla :) Efter löpningen följde en mysig grötfrukost med Makens familj, en lugn förmiddag innehållande långpromenad med hund + svåger och sedan fortsatte julfirandet hos mina föräldrar. Åt naturligtvis alldeles för mycket...men det är ju så gott! Min sill var god och även den rödkålssallad jag testat att göra gick åt. Under eftermiddagen Kalle, paketöppning, mer gröt, godis och glögg. Tacklade av lite frammåt kvällen och det var skönt att få läsa en stund i lugn och ro innan sovdags.

Imorse vaknade jag väldigt utvilad efter drygt nio timmars sömn! "Bara" -10 grader ute idag så det blev en löprunda på morgonen. Väntade ut gryningen så att jag kunde ta slingan runt sjöarna (10,5km) och det var härligt! Gjorde även de burpees jag samlat på mig i jul-utmaningen och kan tala om att 60st bränner i låren ;) Nu är jag mätt och nöjd efter en god frukost och ska börja fundera på vad resten av dagen ska innehålla. Hoppas att du också har en fin julhelg tillsammans med nära och kära!

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!