X

X

6 dec. 2010

Årets pepparkakshus

Blev en kyrka med inspiration från boken Pepparkakshus & Mera Julbus. Blev ett tag lite tveksam till ifall jag skulle klara av att sätta ihop alla delar utan att bränna mig på det smälta sockret men det gick riktigt bra och det blev inga större skönhetsfel att täcka med kristyr ;) Är mycket nöjd med det runda burspråket på baksidan, första gången jag vågade mig på att baka något med rund form men inte sista gången.Har redan tankar inför nästa år då det är 25-års jubileum! Var effektiv och hann förutom huset även göra två sorters tryfflar: vit med lingon och kanel samt en mörk70% med kardemumma. Goda båda två och det blev en del igår kväll men nu ska de få vila en vecka i kylskåpet innan jag öppnar burkarna igen. Har haft en mycket trevlig helg med nära och kära men som vanligt gick den alldeles för fort!

8 kommentarer:

  1. Mycket imponerad!!! Fin kyrka, ambitiöst :) !

    SvaraRadera
  2. Åhh..nu känner man sig lite lätt kass. Så där fint pepparkakshus/kyrka har jag aldrig skapat. Riktigt fint! Du är så huslig =)

    SvaraRadera
  3. oj oj vilken läcker kyrka!! Superfin ju :) kanske vågar jag oxå mig på ett försök i år... skulle vilja ha ett fint litet pepparkakshus ståendes på kökshyllan..

    SvaraRadera
  4. Men hallå! Den med kardemumman vill jag ju smaka ;-) Så sen nu till att det finns minst EN kvar till den 22:a!!!
    Kanon fin kyrka, vad gjorde M då? Nyfiken ;-)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Oj, jättefint!. Det var skickligt. Provade i fjol men aldrig mer... ;)

    SvaraRadera
  6. ojojoj! imponerande. Hur sjutton lyckades du få den runda formen?

    SvaraRadera
  7. Superhäftigt pepparkaks"hus"!!! Och tryfflarna, shiit vad goda de låter! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!