X

X

8 okt. 2010

Envishet kan löna sig

Uppladdningen var inte vad den kanske borde ha varit med en löprunda (visserligen lugn) igår kväll och sedan en lite för intressant bok att läsa ut när det var dags att sova... Men jag gav mig den på att jag i alla fall skulle försöka genomföra det pass som jag planerat till morgonen! I 6 veckors utmaningen är en av veckans utmaningar att köra ett lång pass på 100 minuter och det var precis vad jag hann pressa in mellan uppstigning och rusch till arbetet imorse. Tänkte att det var ganska länge sedan som jag sprang ett långpass så det fick självklart bli löpning i 100 minuter.

Första 6km kändes kämpiga, tyckte att minutrarna sniglade sig fram och ju oftare jag tittade på klockan desto saktare gick det. Efter det kom jag dock in i andra andningen och det rullade på lättare tills det var 20 minuter kvar, då blev det en kamp igen men jag fortsatte att sätta ena foten framför den andra...igen och igen och igen... Till slut visade Mr Garmin de efterlängtade siffrorna 1h40min och jag kunde slå av på takten och gå den sista backen hemmåt. Skönt efteråt med dusch och en rejäl frukost med ägg-gröt men tyvärr var det ont om tid så jag hann inte njuta av det så mycket som jag hade velat. Imorgon är det dock vilodag och även om jag ska jobba några timmar så kommer jag att hinna med en lång och god lördagsfrukost, längtar redan ;)

Men först ska fredagen klaras av och det kommer att bli en bra dag om jag får bestämma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!