X

X

1 jan. 2011

Bästa avslutningen på 2010!

Även om det nu är 2011 så måste jag bara skriva det första inlägget detta år om min härliga avslutning på 2010.

Som planerat fick jag med mig min svåger till Nora där det 29:e Sylvesterloppet skulle äga rum. Det var -9 grader, svag vind och solsken, perfekta förhållanden! Kroppen kändes ok när vi började springa men vi var inte där för att göra någon bra tid utan sprang i ett skönt tempo och pratade, mina föräldrar hejade på längs med banan och det var en härlig känsla att få avsluta året med löpning. När vi kom i mål insåg jag att vi nog ändå hade sprungit i ett för mig förhållandevis högt tempo och 10,384km klarades av på 55:41 min. Genomsnittspace 5:19 och medelpuls 158. På den efterföljande prisutdelningen med mack-fika (gillar dessa små löptävlingar!) visade det sig att min tid räckte till en 3:e plats! Första pallplatsen i vuxen ålder :) Ett underbart sätt att få avsluta träningsåret 2010 på och vinsten blev ett presentkort på 200 kronor på en löpbutik *tack tack* Passar perfekt inför vårens inköp av löparskor.

Väl hemma och med lunchen i magen lyxade jag till det med en ego-stund i badkaret. Alla attribut var med: rosévin, bok och chokladpraliner *mmm*
Försökte sedan vila en liten stund inför kvällens 3-rätters hos svärföräldrarna men det gick inte så bra så det var en lite trött variant av mig själv som höll mig vaken till 12-slaget. Hoppas att du också fick en riktigt bra avslutning på ditt 2010!

2 kommentarer:

  1. Åh! Vilken fantastisk avrundning på 2010 :D Grattis till pallplats och det där badet såg ju INTE fy skam ut!!

    SvaraRadera
  2. Lät som ett riktigt bra slut på året. Stort grattis till tredjeplatsen också!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!