X

X

4 okt. 2010

Nu kör vi igen!

Ny vecka igen och en vecka fylld med en massa nya härliga utmaningar på livets olika plan. Gällande träningen så är det dags att bita ihop igen och kämpa vidare för att nå målsättningarna. Förra veckans utmaningar gick bra, såväl de "vanliga" utmaningarna och bonus-utmaningarna. Det som däremot känns kämpigast just nu är dessa jäkla minuter i plankan som ska klaras av. Som jag räknade ut i början så är det optimala att klara av 10 minuter/vecka för att hela tiden ligga i fas med målet men förra veckan blev det nog färre än så... Bara att ta nya tag den här veckan och det är det som känns så skönt på måndagar tycker jag, att kunna lära sig av vad jag velat gjort annorlunda och ha en ny chans att göra som jag vill! Veckans utmaningar i 6 veckors utmaningen är att - Gå/springa minst en sammanhållen kilometer varje dag.
- Säga något positivt till sig själv varje morgon när man ser sig i spegeln.

Båda dessa utmaningar har klarats av idag då morgonens träningspass blev ett kombinerat löp/gym-pass med först inledande 10km löpning följt av 25min styrka för bröst/bål och sedan avslutande 1km löpning. Tempot i löpningen var rätt så långsamt idag (5:50) men benen ville inte springa snabbare idag och det var helt ok. Som bonus när jag kom hem innan duschen pressade jag 2 minuter i plankan, hemsk övning tycker jag för det känns aldrig lättare.. ;) Dagens frukost innan det var dags att sticka iväg till jobbet blev en tallrik gröt med mitt egna rosa äppelmos, några mandlar och kanel. Till det ett ägg och ett plommon. God måndagsfrukost! Vad tycker du är det bästa med måndagar?

1 kommentar:

  1. Måndagar är en nystart på en ny vecka, nya möjligheter. Men, som du ser så brukar mina måndagar ofta starta med kaous...*skratt*

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!