X

X

3 okt. 2010

Sen rapport från ToppLoppet


Jag har tillbringat stora delar av denna lediga dag ute i svampskogen så det blir en sen rapport från gårdagens ToppLopp.

Tycker att jag lyckades rätt så bra med att hålla kvar den inställningen jag hade innan loppet att jag bara skulle njuta av löpningen och inte känna någon negativ press. Vi hade ju verkligen tur med vädret och det kändes skönt att kunna lämna in allt som inte skulle springa runt banan med mig i god tid innan det var dags för startskottet, ingen stress. Organisationen runt hela loppet funkade väldigt bra så arrangörerna ska ha en stor eloge! Själva loppet gick som förväntat tycker jag. Sprang första varvet lite långsammare eftersom jag vill se hur banan var upplagd för att inte bränna ut all energi i förskott, andra varvet ökade jag takten och kunde gå i mål på tiden 54:07min enligt min Garmin. Genomsnittstempo 5:27 känns ok när jag vet att jag sista 5km låg på omkring 4:50/5:10. Det var kul att hänga kvar på området ett tag sedan och skoj att jag lyckades träffa på Ella, Jenna och Teres i vimlet.

Efter ett par timmar på stan som gjorde mig lite fattigare (mer om det nån annan dag), lite mat i magen och en tågresa hem så fick jag sedan dagens belöning: Nu ska jag njuta av det sista av söndagskvällen. På återseende imorgon då jag ska återuppta mina målsättningar i 6 veckors utmaningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!