X

X

1 okt. 2010

Utmaning

Efter att ha läst vad Miranda och Annika skrivit på sina bloggar så hoppar jag på självförtroendeutmaningen. Jag ska alltså skriva 1-3 saker jag tycker om med mig själv och med min träning. Med Mirandas ord:
Ta i. Var kaxig. Var inte rädd för att stå på dig.
Det väljer att föra fram som mina saker är:
1. Jag är väldigt bra på att ta mig upp på morgonen för att genomföra mina planerade träningspass oavsett väder.
2. Jag är bra på att låta mig själv springa/träna bara för att det är roligt och skönt utan att jämföra mig för mycket med andra. Jag är jag och jag springer så fort som jag vill även om det kanske inte är det snabbaste jag är förmögen att springa.
3. Jag är stolt över att ha en stark, snabb, frisk och snygg kropp som alltid är med på den träning och de utmaningar jag planerar. Tack, tack, tack kroppen!

Dessa positiva saker ska jag bära med mig in i morgondagen och till ToppLoppet. Jag ska springa loppet eftersom jag faktiskt älskar att springa och jag ska inte känna någon press på att jag ska springa snabbt eller ta ut mig mer än vad jag vill. 10km är ju trots ingen utmaning för mig om jag kör i mitt tempo, den distansen brukar jag avverka 3-4 gånger i veckan. Jag SKA njuta av stämningen och jag SKA springa hela distansen med ett leende på läpparna! Sådeså! Något mer jag ska bära med mig imorgon är min älskade ryggsäck. Så här fullproppad med saker var den tidigare i våras när jag var till Stockholm på Blogger Bootcamp och jag hoppas att den inte kommer att vara lika tung imorgon. Borde klara mig med mindre saker eftersom det nu trots att "bara" är ett lopp som ska genomföras och inte fyra olika träningspass ;-) Självklar packning är löparkläder, löparskor, min Garmin, matsäck och läsning till tåget men mer då? Hoppas jag kommer ihåg allt ikväll när jag packar, tåget går tidigt så jag kommer inte ha tid till att göra om det imorgon...

Hoppas att du får en härlig fredagkväll! Jag ska njuta av en myskväll vid TV:n tillsammans med Maken och hoppas att jag nöjer mig med lite frukt som fredagsgodis, har dock redan planerat vilket godis jag ska belöna mig med imorgon kväll *mmm*

4 kommentarer:

  1. Wiiiih, heja, bra pepp-inlägg! Jag ska OCKSÅ springa "med glädje" imorgon, ser FRAM emot att springa imorgon!!

    SvaraRadera
  2. Lycka till idag! Och vilken bra inställning du har till träningen!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du fick med dig allt som du behöver och att morgonen inte behövde bli allt för tidig för dig :) åker du tillbaka hem redan idag?

    hoppas vi ses i löpningsvimlet! kram

    SvaraRadera
  4. Härlig inställning, hoppas det gick bra, alltså att du är nöjd över dig själv, hade roligt och njöt av loppet.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!