X

X

28 juli 2010

Tisdagsmys

Man säger ju att en gång är ingen gång men att två gånger är en vana... I så fall kanske jag kan säga att jag och Maken nu har skaffat oss som vana att ha tisdagsmys. Vi har inspirerats av ett kompispar som haft tisdagsmys-traditionen länge för att förgylla veckans kanske tråkigaste dag. Gårdagens tisdagsmys tillbringades i kvällssolen på uteplatsen där vi fixade iordning ett "klassrum" för vår första lektion i Italienska efter en bok med CD som jag lånat av mina föräldrar. Är lite förvånad men mycket glad över att även Maken vill lära sig Italienska så att vi kan ha kul ihop medan vi lär oss det :-) Gårdagens lektion var ganska enkel för mig som läst spanska tidigare men lite krångligare för Maken som tidigare läst tyska. Utmaningen för mig tror jag kommer att bli att hålla isär italienskan och spanskan efter som en del ord är väldigt lika...

2 kommentarer:

  1. Åh, vilken härlig idé! Tisdagsmys borde alla syssla med... det ÄR veckans tråkigaste dag!!

    SvaraRadera
  2. Che bello! Mah, quindi prossima volta che ci vediamo dobbiamo solo parlare italiano! Non sapevo che avessi la voglia d'imparare italiano :) :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!