X

X

1 aug. 2010

Nya äventyr!

Det blev ingen mer promenad för mig igår efter jobbet utan istället fick jag med mig Maken på att helt annat äventyr. Tillsammans lastade vi cyklarna på bilen och begav oss in till Örebro för att cykla Hemfjärden Runt. Det blev en härlig runda på 37km och ingen av oss hade cyklat där tidigare så det var kul att få se mer av vad de närmaste omgivningarna har att erbjuda. Vi parkerade bilen vid Naturens Hus och första delen av cyklingen är på stigarna i det området, väldigt vackert! Solen kom sedan fram så det blev riktigt varmt och halvvägs runt fick vi njuta av matsäcken i solen medan vi väntade på att cykelfärjan (flotten) Åbäket skulle ta oss över ån så att vi kunde fortsätta vår runda. Är väldigt glad över att min övertalningsförmåga fick med Maken på gårdagens cykeltur för idag regnar det igen och jag håller mig mestadels inomhus. Enda turen utanför dörren idag har gått till affären där jag veckohandlade för att sedan kunna påbörja ett brödbak och nu är det dags att ta hand om degen som har jäst färdigt! Det är väll ingen som har missat att det är första augusti idag och för mig innebär det att jag klurar på de sista detaljerna för Månadens Utmaningar. Snart kommer de läggas upp här på bloggen...

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!