X

X

2 aug. 2010

Veckans träningsplanering

Det känns lite som en nystart nu trots att jag fortsatt med träningen nästan som vanligt hittills under sommaren. Jag brukar alltid vara sugen på att nystarta , strukturera och planera efter sommaren och eftersom jag hade tidig semester i år så är jag nog mentalt redan framme i september... Jag kommer den här veckan att fortsätta enligt den träningsplan som gällt de senaste veckorna vilket ser ut så här:
Måndag - promenad
Tisdag - löpning enligt 10 på tisdag*
Onsdag - promenad/yoga
Torsdag - löpning intervall/teknik
Fredag - promenad/yoga
Lördag - löpning (långdistans/känsla)
Söndag - vila
* Detta pass körde jag en gång under våren som en utmaning och det var riktigt roligt med variationen som fick mig att verkligen fokusera på övningarna samt kunna öka tempot lite mellan dem.

Jag kommer självklart även göra en massa minuter i plankan om jag ska ha en chans att hänga med i den utmaningen. Det första passet med det blir ikväll då jag ska kolla status i nuläget samt samla ihop några minuter till.
Veckans första vegetariska maträtt som jag åt till lunch idag var denna mumsiga hemgjorda pizza (gårdagens middag) med tillhörande vitkåls-/morotssallad enligt recept på Linas blogg.

1 kommentar:

  1. Ja, jag blir likadan. Så fort semestern är över så vill jag ha höst, struktur och nya planer. Eller nya och nya, men planer i alla fall. En av höjdpunkterna är tex när nya Friskis-schemat kommer. ;-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!