X

X

3 aug. 2010

Tio på tisdag

Det är vad Sara-Träningsglädje kallade passet när hon konstruerade det som en utmaning under våren och det är också det passet som jag har genomfört under morgonen. Passet går i all enkelhet ut på att genomföra 10 olika aktiviteter och dessa är:
1. 10km löpning (eller cykling/promenad)
2. 10 burpees
3. 10 armhävningar
4. 10 situps
5. 10 chins
6. 10 dips
7. 10 benböjshopp
8. 10 utfallssteg
9. 10 höftlyft
10. 10 minuter stretching
Jag avslutade dessutom passet med att göra några minuter i plankan. Under gårdagskvällen kollade jag utgångsläget inför månadens 100%-iga ökning och det blev 1:41min. Hade nog med handen på hjärtat kunnat klara några sekunder till men att kunna klara 3:22min om 30 dagar känns som en tillräckligt stor utmaning... Jag tycker att det är riktigt intressant och utmanande att lägga in styrkeövningar under löprundan (det liknar mina älskade crossfit-pass som jag kör på gymmet), vanligtvis springer jag bara på och unviker att vara tvungen att gå om det är möjligt. Har jag kommit in i mitt löptempo är det enklare att mala på än att vara tvungen att starta om igen. Benen meddelade imorse att benövningarna gjorde det mer ansträngande än vanligt att springa och när jag gjorde burpees så höjdes pulsen rejält ;-) Efter löpningen åt jag en god frukost medan jag läste tidningen i lugn och ro. Som vanligt blev det gröt med blåbär/lingonsylt/cashewnötter, ett bovetebröd med kaviar/ägg samt en kopp te *mmm*

1 kommentar:

  1. Vilken trevlig blogg jag hittade här. Grön och snygg, mycket träning och en gullig tjej :) Fick tips om din blogg från Ulrika (träningseffekt) och det var en fint tips.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!