X

X

3 aug. 2010

Belöningsdags!

När jag i våras hade min morgonstreakutmaning hade jag som belöning tänkt mig att skaffa lite ny rolig löparutrustning vilket ännu inte har blivit av, skandal! ;-) Jag är sugen på ett par 3/4-byxor till men vet ännu inte vilka det kommer att bli, de jag har nu är från Craft och jag gillar dem verkligen men jag har testat årets modell och tycker att de är lite väl genomskinliga..

Något annat jag ska belöna mig med är ett par nya löparskor som jag kan växla med, mitt första par Asics Kayano 15 har sedan de köptes för ett drygt år sedan avverkat drygt 100mil och mitt andra par som jag har haft ett halvår är nog uppe i 70-80 mil. Problemet med att köpa nya skor? JAG HAR INGEN ANING OM VAD JAG SKA VÄLJA! Har läst på flera bloggar om löpare som är nöjda med sina Asics DS-Trainers så den skon är jag lite sugen på att testa (Bild från Asics hemsida)

Det skulle kännas tryggt att åter köra på ett par Asics skor och mina känsliga fötter trivs mycket bra med dem. Men det kanske kan kännas lika bra med några andra skor?! Kanske jag ska vara modig och testa ett annat fabrikat..

En fråga till just dig som läser detta inlägg: Vad springer du i för skor? Har du något tips på bra skor för mig? Jag är ute efter ett par skor som kan användas till medel-/långdistanspass på asfalt och skogsstigar och som har lite pronationsstöd.

4 kommentarer:

  1. Kul att köpa skor. Jag springer i flera olika sorter för olika ändamål. Ett par favoriter nu som går på långpassen är Asics Kinsei 3...har kutat över 40mil i dessa nu och de är kanon än. Sen brukar jag köra med ett par lättare New Balance för 8-10km träningar. För intervall är det lättviktskor från Nike (ska köpa asics där). Sen har jag extra mängdbubbor, ett par med spikar, ett par för vintern (asics) och två tävlings bubbor.

    Favorit märke är i alla fall Asics. Har nog snöat in på deras sortiment mest.

    SvaraRadera
  2. Hej. Jag springer i en Reebok sko Road plus. Den funkar bra för mig men vi har nog lite olika nevåer för våran träning. Jag är ju bara lite smyg tränare.
    Nu blir det en morgonrunda på 6 km och ikväll gymmet, det var länge sen jag såg dig där:)
    Kram Mattias J

    SvaraRadera
  3. oj oj det där med skor är känsligt för mig just nu.. Eftersom jag inte sprungit under sommaren har jag inte kommit mig för att köpa nya och innan jag tog paus sprang jag i mina New Balance racer skor. Har alltid annars haft asics men nu MÅSTE jag köpa nya. Fick så ont i fötterna av att bara springa i lättviktarna.

    SvaraRadera
  4. Ds-trainer är underbar som en snabb-distans sko! Jag fick hem mitt nya par i går! Du kommer älska skon, garanterat! Köp!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!