X

X

28 juli 2010

Löpning i solen

Och jag ångrar att jag inte hade kamera så att jag kunde fånga det underbara morgonljuset på bild. Solen sken lika vackert som på denna bild men det var även en tunn dimslöja och solen som strilade ner genom trädkronorna, magiskt! Det blev det vanliga löpturen runt sjöarna idag fast åt andra hållet för att få lite variation. För ytterligare variation lade jag in 10st ruscher i maxfart på 20-30m vilket gjorde att jag fick till några pulstoppar. Hela rundan blev 9km och under de första 8km blev genomsnittstempo 5:34. Efter löpningen riggade jag iordning mitt hemmagym med matta och gummiband i skuggan på uteplatsen och körde igenom hela kroppen på 30 minuter. Nu kör jag med några övningar som jag sammanställde innan vi drog iväg på semester så de är ganska basic. Är det någon som har tips på någon bra sida med övningar med gummiband? En god frukost ute i solen fick avsluta på min morgon.
- Gröt med blåbär/vinbär/lingonsylt/cashewnötter + mjölk
- Ett bovetebröd med ägg/örtsalt och leverpastej/gurka
- En kopp te med "Trollmors blandning" som jag köpte igår. Smaksatt med vanilj, apelsin, hallon mm. Helt ok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!