X

X

27 juli 2010

Känslan av semester..

När jag spanar in mina favoritbloggar så fylls de flesta just nu av härliga semesterbilder och på något konstigt sätt så känns det som att min semester redan ligger långt bak i tiden trots att det bara var två veckor sedan jag kom hem från Italien. Jag ska dock göra mitt bästa för att bevara de minnen jag samlat på mig under årets semester veckor för att kunna njuta av dem och känslan de ger långt framåt i tiden. Jag ska försöka att komma ihåg..

..smaken av den hemmagjorda glassen från Gelati Tonino som jag åt medan jag hand i hand med Maken stod i skymningen i Tropeas gamla kvarter, såg ut över havet, beundrade byggnaderna och njöt av den varma kvällen. ..känslan av att vandra fram på vulkanstranden på Stromboli i den 35 gradiga värmen med havsbrisen i håret. ..känslan av att ha besegrat 30km av de höga Kalabriska-kullarna kring Tropea på cykel i den stekande solen tillsammans med herrarna Helmut (en go 55-åring från Frakfurt, van cyklist), Livio (en otränad 42-årig Italienare som ändå trodde att han var snabbast i världen! Tills vi kom upp för första kullen...) och Marco från Tjeckien som var våran guide (och som skulle ha platsat i vilket cykellopp som helst). Den italienska lunchen som serverades i skuggan med hemproducerat vin var to-die-for! ..de underbara, varma Medelhavskvällarna på restaurangens uteplats i solnegången. Är väldigt lycklig över att ha dessa minnen att värma mig med under regniga höstdagar och kalla vinterkvällar!

1 kommentar:

  1. Fantastiskt ser det ut! Åh, jag är säker på att de minnena kommer värma dig länge! :D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!