X

X

14 aug. 2014

Ekologisk handväska från Retro & Beans

I onsdags hämtade jag ut ett paket som jag väntat flera veckor på, lycka att äntligen få öppna det och hålla min nya kamrat i handen!

Jag har ett tag varit inne på att skaffa en ny handväska och då talar jag inte om en ny från H&M som håller ett par säsonger som bäst utan en riktigt kvalitetsväska som kan finnas med under livet. Via en annons på Facebook hittade jag fram till Retro & Beans som säljer handgjorda väskor i ekologiskt garvat och färgat läder utan några kemikalier.

Efter att ha läst vad de står för kändes det solklart att min nya väska skulle komma därifrån, en väska med hållbarhet i många, många år framöver. Det största problemet var att välja vilken modell och färg på väska jag ville ha men det stannade på väskan Vasastan Day. En perfekt storlek för att få ner plånbok, mobil, nycklar, min stora almenacka samt en massa pryttel om så behövs. Det ska gå att få ner en laptop om så behövs och en systemkamera var heller inget problem. Jag tror att vi två kommer bli goda vänner!

Tror att detta får grundlägga för kommande större inköp i framtiden, att betala lite mer för något av bra kvalitet som gärna får vara ekologiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!