X

X

2 juli 2014

Fotosession på hemmaplan

Ebba tog sovmorgon imorse och jag inledde dagen efter en stor kopp te med att fixa lite i trädgården i väntan på att hon skulle vakna. Fastnade vid rosbusken vid trappen där jag klippte bort överblommade rosor, det blir verkligen rosblad ööööverallt om man inte sköter det (gjorde inte det förra året så jag vet..). Efter att ha fått bort det som behövdes sprang jag in efter kameran då det var alldeles för vackert regndropparna på blommorna för att inte föreviga det. En vacker morgonsol bjöds vi också på, äntligen efter dessa regniga veckor.
Även pelargonerna på trappen fick sig en närgången beskådning och jag testade mig igenom te objektiv för att se vilka resultat jag skulle få.
Bredvid trappen har jag tillverkat ett skydd mot källarnedgången med en lastpall och framför den grönskar det friskt av kryddor och en tomatplanta, rosmarinen och salvian kommer att få en frisering vid kvällens planerad grillning, håll tummarna för att vädret håller i sig! De vackra mjölkflaskorna hittade vi nere i källaren när vi röjde, de är verkligen original då det har varit mjölkbutik i huset tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!