X

X

3 juli 2014

Tack för upptäckarlusten

Det är fantastiskt att få upptäcka världen genom en (snart) 2-årings ögon. Lägger till detta på listan "Saker som jag inte visste innan jag fick barn" där det samsas med saker som "Hur svårt det kan vara att somna på kvällen", "Man klarar sig på mindre sömn än man tror" och "Värdefulla egentid".

Igår var det onsdag och onsdagar är numera lite extra härliga då jag slutar efter lunch, hämtar Ebba på förskolan och sedan hänger tillsammans med henne under eftermiddagen. Det brukar bli en långsam promenad längs med ån och upp på stan för en fika. Det blev det även igår och sedan fortsatte promenaden långsamt hemåt. Tänk vad många detaljer det finns att se om man bara vill se dem!
Gårdagskvällen blev solig som jag hade hoppats fast mörka moln fanns det gott om vad horisonten och vi hörde åskan på håll. Trevligt sällskap fick vi av ett kompispar och deras 2-åring och vi kunde sitta ute och äta det grillade. Heja sommaren! Efter att middagssällskapet åkt hemåt stack jag iväg på en löprunda för att jobba bort maten lite. Löpning blir det inte ikväll men jag ska nog försöka sätta ihop ett roligt styrkepass att köra hemma när Ebba lagt sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!