X

X

4 juli 2014

Min dag i almenackan

Ja inte min födelsedag, den får jag vänta några månader till på, utan min namnsdag.

Under min uppväxt har vi alltid firat namnsdagar i familjen med ett litet paket och kanske ibland tårta, en väldigt trevlig tradition som jag jobbar på att hålla vid liv. Det är ju roligt att ge presenter och det gör inte alls något att det är något litet och nästan symboliskt när det ligger tanke bakom det hela. Maken är inte uppväxt med firande av namnsdagar och tycker nog mest att det bara är ett onödigt ont att hålla koll på sådana dagar också... Men jag hjälpte honom med en liten varnande hint förra veckan och fick hjälpsamt peka ut dagens namn i tidningen i morse och så löste det sig ;-)
Det jag hintade om var att min vardagsparfym från Puma var på väg att ta slut och i mitt paket låg idag en av de parfymer som Puma tagit fram i Limited Edition till Fotbolls-VM. En frisk citrusnot som är precis vad jag föredrar som lätt doft på dagen.

Tårta då?! Det får jag fixa själv om jag vill ha men idag blir det istället en god efterrätt som jag hittat på Roy Fares blogg. Innan det hemmagjord pizza, kan bli en riktigt fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!