X

X

5 juli 2014

Att bestämma själv

Den rubriken skulle kunna vinklas åt två håll :
  • Viljestark 2-åring, say no more..
  • Påverka sin egen tillvaro till det man vill
Den där 2-åringen kan jag inte göra så mycket åt förutom att lära mig hantera viljan så gott det går och lirka/locka till en kompromiss. Har hört att det tydligen kan bli betydligt värre framöver så vi tar dusterna när de kommer och njuter av att vår lilla tjej vet precis vad hon vill/inte vill och mestadels är en energifylld solstråle.

Det där med att påverka sin egen tillvaro tror jag starkt på. Det är dags att sluta vänta på att saker ska hända och ta det i egna händer! Ser fram emot en betydligt mer social sommar än tidigare år och att kanske få bocka av några saker på min "Bucket List".

Igår såg jag till att få en riktigt härlig sommarkväll på uppdaterade uteplatsen hemma och vi kunde sitta ute till efter tio utan att det kändes kallt. Kvällen inleddes dock med en löprunda vid sjutiden när jag hunnit byta om efter arbetsdagen och Maken höll på att lägga Ebba. 7 kilometer blev det och jag hade gärna fortsatt lite till om jag haft tid till det. Tog dock en milrunda idag på morgonen innan frukost så nog har jag fått springa det senaste dygnet.

Efter löprundan knådade jag ihop en pizzadeg och duschade medan den jäste/ugnen blev varm. Toppade min pizza med godaste pålägget av lite ringlad olivolja, breasola och chevre och sedan när den gått färdigt i ugnen lade jag på sallad, valnötter och ringlade på lite honung. Himmelsk gott!
Efterrätt blev sedan denna "cheesecake in a jar" efter recept av Roy Fares, dock i skål istället för burk denna gång. Inga fel att avrunda kvällen med denna, en bra bok och mysig bakgrundsmusik ute i sommarkvällen. Mer sådant framöver!

Hoppas att du har en härlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!