X

X

22 maj 2012

Äppelblom

I helgen bestämde sig vårt äppelträd för att äntligen börja blomma efter att ha haft stora knoppar ett tag och päronträdet bredvid har nästan blommat över redan. Fick njuta av doften från träden idag under vilodagens morgon då jag passade på att få gjort lite mer trädgårdsarbete. Nu har hallonhäckarna fått staket som förhoppningsvis håller kvistar och bär undan från gräsklipparen. Bara några punkter kvar på min "att göra"-lista för trädgården innan jag förnöjt kan luta mig tillbaka och bara njuta av odlingarna resten av sommaren (typ... om man bortser från vattning och ogräsresning).

En stor punkt kvar att fixa i trädgården, innan magen blir för stor, är att gräva bort 5 stora buskar i en rabatt för att ersätta dem med bärbuskar och ett mindre fruktträd. Vad ska jag välja för fruktträd? Har ett äppelträd (sommarfrukt), ett päronträd och ett plommonträd i trädgården sedan tidigare. Svårt val men bara det blir goda ätbara saker på trädet så slår det befintliga thujorna med hästlängder ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!