X

X

21 maj 2012

Nu är det snart kört...

..med löpningen för imorse var det markant tyngre att springa än i lördags så jag får planera om kommande träningspass i veckan till snabba promenader istället för jogging. Kunde visserligen lägga in korta jogging-inslag under morgonens tur runt sjöarna men det kändes inte så bekvämt längre... Bara att acceptera det under de kommande månaderna och istället njuta av härliga promenader.
Imorse blev det som sagt mest promenad med ett par kortare inslag av jogging runt sjöarna och med en runda på 9km kände jag mig ändå nöjd. Gjorde ett rekordkort stopp på gymmet i 15 minuter för att hinna med några styrkeövningar för ben och bål vilket blev 6 olika övningar. Känner även där att jag mer och mer "tappar kontakten" med bålmusklerna men det är väll som det ska vara.

För övrigt är det en strålande vacker sommardag här idag med temperaturer över 20 grader i skuggan och efter att ha ätit njöt jag av vädret på uteplatsen i skuggan innan det var dags att gå inomhus på jobbet igen. Nu börjar den där jobbiga perioden när man sitter inne och längtar ut i det soliga och vackra vädret... Dags att snart börja nedräkningen till semestern tror jag minsann!

2 kommentarer:

  1. Löpningen finns ju kvar efter några månader eller halvår när du kan börja springa igen. Och du har rätt i att semestern faktiskt börjar närma sig!

    SvaraRadera
  2. Tittade in här och ser till min stora glädje att du är gravid, grattis!! När är BF? Verkar ju som om du mår rätt bra och orkar hålla igång med träningen. Lycka till!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!