X

X

29 nov. 2010

-11 grader & löpning

Den kombinationen funkar faktiskt bra för mig nu för tiden. För två vintrar sedan när jag just hade börjat springa var det omkring 0 grader som var det lägsta mina luftrör tålde utan att raspa, hoosta och göra ont. Har alltså höjt den toleransen en hel del och det känns toppen just nu att ha tillbringat 50 minuter i löparskorna på eftermiddagen :) Jag tog mig favoritvarvet runt sjön här i staden och hamnade på totalt 8,1km innan jag var hemma igen. Tempot hölls lågt av naturaliga orsaker som kyla, halka och ont i vaden... Min vänstra vad vill inte alls vara med ibland och löpning i uppförsbackar är bara att glömma just nu för att inte göra det värre. Testade för första gången att springa i mitt nya underställ från Ullmax som jag fick i födelsedagspresent av Maken och det kändes helt perfekt! Värmande men transporterade bort svett bra.

Ett gott mellanmål efter löprundan blev ett Helagsbröd med kaviar/ägg, en apelsin och en stor kopp te. Nu ska jag spendera de närmaste timmarna med att köpa årets första julklappar. Känns mycket skönt att vara ute i god tid och tack vare ett samtal till föräldrarna igår så har jag många bra uppslag ;)

BTW så kom jag fram till vad Månadens Utmaning i december ska vara under löprundan, bra att ha det avklarat eftersom december börjar på onsdag.

2 kommentarer:

  1. Åh, härligt! Mina luftrör är inte HELT vän med såhär många minusgrader... att cykla går bra. Men att åka skidor och springa, hm, näää... krångligare :p Heja du!

    SvaraRadera
  2. Skön start på dagen! Jag har inte riktigt vågat mig ut sen det blev såhär kallt, gamla astma-luftrör brukar strula. Men det kanske är så att man kan öva upp det?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!