X

X

28 sep. 2010

Yoga med stela ben

Med min varannandags-träning så var det dags för en lugn dag idag och jag passade på att utnyttja den första morgontimmen till att yoga en timme med Blossom. Idag hade jag ganska lätt att hitta fokus på andningen/rörelserna och tänkte inte på en massa andra saker som så ofta annars. Början på passet var dock något av en upplevelse då gårdagens 500 trappsteg tydligen satte sig i benen, jag har inte träningsvärk men var betydligt stelare än vanligt så det var välbehövligt att mjuka upp kroppen! Efter de sista yoga-övningarna växlade jag fokus till 6 veckors utmaningen och körde två varv av planka, jägarvila och armhävningar. Jag vet att dagsformen är oerhört varierande men nog tycker jag att jag borde kunna kräva mer av min kropp än 15 sekunder i plankan innan hela bålen börjar darra och vill lägga av ;) Med horn i pannan pressade jag dock på men växlade ett par gånger till sido-planka för att få variation.

Frukosten idag som smakade underbart som vanligt blev blåbärsgröt med banan/frön samt ett ägg, lite vindruvor och en stooor kopp te. Älskar mina stora te-koppar men eftersom jag redan har 8 st har Maken satt köpstopp trots att det ofta kommer nya spännande färger. Kanske kan smyga in ett par röda lagom till jul... ;) Hoppas att du haft en bra morgon!

1 kommentar:

  1. Åh dina frukostbilder!! :P
    Skorna är föregånarna till dina. De heter Hyperspeed. Jag testa först DC racer..men när jag fick på dessa satt de som formgjutna för mina fötter. :D
    Garmin ligger och väntar på första löppasset. Jag har dock inte förstått hur man får fram pulsen på displayen..skulle nog behöva en liten kurs i "Hur du använder din Garmin"

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!