X

X

29 sep. 2010

En strålande morgon

Här hos mig är det strålande solsken idag och jag känner mig laddad med energi efter en liten svacka under gårdagskvällen. Med hjälp av en ljusnande himmel och en uppstigande sol så var det tillräckligt ljust ute imorse för att jag skulle våga ta min favorit-löprunda runt stora sjön och det var skönt att få springa på knastrande grusstigar med den lugna naturen omkring. Mötte bara en person under mina 8km, annars var det bara jag och mina andetag *mys* Jag avslutade löppasset vid denna trapp och avverkade ytterligare 500 steg i veckans trapp-utmaning som ingår i 6 veckors utmaningen. 1000 gjorda - 1000 kvar. Vet inte när jag ska klämma in resterande 1000 trappsteg, har ToppLoppet på lördag att tänka på så att jag inte tvingas springa det på ben fyllda med träningsvärk... Efter trappstegen blev det sedan 20 effektiva minuter på gymmet med 4 st superset (á 2 x 15 reps) för rygg och axlar innan jag sprang vidare hemåt. Totalt blev det 9km löpning och en perfekt start på dagen! Frukosten efter träningen satt som en smäck och idag blev det ägg-gröt toppad med äpple/gojibär/mandlar samt mjölk *mumma* På kost sidan har jag klarat av ytterligare en av veckans utmaningar, att testa ett nytt recept/ingrediens, då jag kockade till en kikärtsgryta igår. Den blev helt ok men jag tror mer på det nya recept som jag ska testa på fredag då det blir Thai-frikadeller och den maträtten kanske till och med blir med på bild här på bloggen. Hoppas att du har en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!