X

X

15 sep. 2010

Hjälp!

Idag behövde jag verkligen hjälp med att hitta motivationen till att ta en löprunda för jag var trött imorse och det var mörkt ute. Undrar hur länge till jag kommer att kunna (läs våga) springa runt sjöarna på morgonen...? Förra hösten/vintern blev de flesta löprundorna inom staden med gatubelysningen men det känns inte som något kul alternativ just nu.

Det som fick mig att ta mig ut imorse var en medling med mig själv till att genomföra löppasset i ett riktigt lugnt tempo och att ta med MP3:n. Jag ville inte lyssna på musik utan istället var det Maria Akrakas Sommarprat som fick vara mitt sällskap på vägen och det var en riktig lyckträff! Gillade verkligen hennes program och helt plötsligt var jag framme vid gymmet efter att ha avverkat 9km runt sjöarna *lovely* På gymmet blev det 30 minuter styrketräning för ben/axlar och sedan ytterligare 1km löpning hem. Som vanligt hänger nu min löparutstyrsel på tork på räcket i hallen och jag är mycket tacksam för att jag har en så tollerant Make som står ut med att det ser ut så nästan hela tiden ;) Frukosten idag blev naturligtvis gröt som toppades med äppelmos/russin/mandlar och ett Helagsbröd till det med leverpastej på, det satt fint i magen!

2 kommentarer:

  1. Jag är imponerad av all din löpning.. Otroligt inspirerande!

    SvaraRadera
  2. Härliga, effektiva, positiva du!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!