X

X

9 juli 2014

Det svåra med hemmaträning

Med denna värmebölja känner jag mig inte alls sugen på att åka och träna i ett varmt gym och löpning under dagtid är bara att glömma. Ikväll har jag planerat att springa tillsammans med Malin & Linn igen och vi satsar på att sticka iväg vid åtta för att hettan möjligtvis kan ha gett med sig lite då.

Igår jobbade jag heldag till sex och var tacksam för luftkonditioneringen på jobbet. Hemma blev det kvällsrace med middag, dusch och läggning innan jag kunde ge mig i kast med resterande punkter på Att Göra-listan. Några bra punkter som att plocka körsbär och jordgubbar + vattna i trädgården och sedan den där punkten "måla fönster" som stått på listan nästan varje dag den senaste tiden. Gjorde sista strykningen på två fönster igår, bara fyra kvar nu...
Efter att detta var gjort stog det en punkt kvar på listan "styrketräning". Yey! Eller inte... Men det var lite svalare i alla fall efter som klockan närmade sig halv nio så jag bytte om, tog fram gummiband, yogamatta och fusklapp och sedan var det bara att göra. Att träna styrketräning helt på fri hand utan planering är ingen grej för mig för då har jag lätt för att tappa motivationen efter en stund. Gårdagens pass skrevs ner lite snabbt på en lapp och sedan är det ju bara att göra som det står. Håller på med en mage/bål-utmaning för tillfället som snart nått sitt slut så det blev många reps på det igår:
  • 130 crunches
  • axelpress 3x10
  • 52 legraises
  • bicepscurl 3x10
  • 95 situps
  • dips 3x10
  • 140 crunches
  • armhävningar 3x10
  • 55 legraises
  • höftlyft 3x10
  • 100 situps
  • rygglyft 3x10
  • 150 crunches
  • 58 legraises

Sämre utsikt kan man ha när man tränar!
När träningspasset var över efter 45 minuter och Att Göra-listan tom så blev det en avslutande stund i TV-soffan med ett avsnitt Vänner, ser om hela serien från början till slut och det är en glad avrundning på dagen. Var inte alls sugen på en stor kopp te i värmen så tekoppen fick istället agera skål till kesella/yoghurt och nyplockade jordgubbar.

Nu är det bara några dagar kvar innan även jag får semester, längtar! Ska försöka köra något styrketräningspass i veckan även under ledigheten, tips på pass/övningar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!