X

X

10 juli 2014

Löpning med löpskolning och benstyrka

Jag var ute på en löprunda med fina tjejerna Malin och Linn igår kväll och precis som förra gången så var jag galet full av energi efteråt. Tyvärr så full av energi att jag inte alls ville gå och lägga mig i tid vilket gjorde det jobbigt att komma ur sängen när Ebba vaknade ovanligt tidigt imorse...

Jag hade tagit på mig att sätta ihop några roliga stationer till löprundan vilket blev en kombination av löpskolningsövningar och styrkeövningar. Totalt fyra stationer och tillräckligt för att krama musten ur benen i kombination med en mils löpning.
  •  löpskolning 1 : skipping (höga knän) x 2/ben, tripping (övning för vrist/vad) x 2
  •  löpskolning 2 : hälkick x 2/ben, sidolöpning (korsande steg) x 2/ben, mångsteg x2
  •  styrka 3 : (10 upphopp + 10 armhävningar mot bänk + 10 utfall/ben med uppsträckt arm för att bibehålla rak hållning) x 2
  •  styrka 4 : 5 grodhopp + "ankgång" 10m + 5 grodhopp + "ankgång" 20m
Det blev även en spurt i en uppförsbacke bara för att de bad om det ;-) Bra text om löpskolningsövningar hittar du här.
En väldigt vacker kväll var det att springa i, vi väntade till klockan åtta innan vi drog iväg och visst var det varmt men ändå överkomligt. När vi gjorde några av styrkeövningarna hade vi en fantastisk utsikt över sjö, ängar och skog. Sverige när det är som vackrast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!