X

X

30 juni 2014

Veckans träning : vecka 26

En fin träningsvecka ostörd av dumheter som magsjuka och förkylning. Kunde följa min grundplanering och fick därmed till 4 löppass samt lite annat smått och gott:

Måndag : Löpning 7 kilometer, 42 minuter. Lugnt pass för att känna på kroppen efter magsjukan och det var riktigt jäkla tungt. Ingen kraft i varken ben eller huvud, tack och godnatt efter 7 km.
Tisdag : Styrkepass för bålen 20 minuter, slut på energi efter en lång arbetsdag följd av fönstermålning.

Onsdag : Besök på gymmet då det spöregnade ute men eftersom jag ställt in mig på löpning så blev det intervaller på löpbandet. Jäklar vad jag svettas när jag springer inomhus! Ingen frisk luft och vind som svalkar. Mosade 5 kilometer med hjälp av intervaller på 200m och 400m. Avslutade med flygande 100m intervaller i droppande tempo 17km/h > 15 km/h. Kul att springa snabbt!

Torsdag : Härlig löprunda tillsammans med två kompisar. Ihop tog vi stigen runt sjöarna på 8 kilometer och tillsammans med löpning dit/hem fick jag ihop 11 kilometer. Det ska vi göra om och nästa gång står jag för inslag av löpstyrka och löpskolning.

Fredag : Veckans vilodag.
Lördag : Morgonlöpning medan familjen sov vidare. 8 kilometer genom en sovande stad perfekt inplanerat mellan två regnskurar.

Söndag : Powerwalk på 8,5 kilometer på lunchen när Ebba tog en tupplur i vagnen, regnet hängde i molnen men sedan sprack det upp och blev nästan lite soligt. På kvällen ett tabata-pass a la Sofia när Ebba hade gått och lagt sig. Valde hennes "bästa tabatapass" och modifierade några av övningarna då jag inte orkade plocka fram TRX:en. Var rejält svettig efter en halvtimme och de där avslutande jägarvilorna var som utlovat inte ett dugg enkla..
  • djupa knäböj med framåtkick
  • plankvariationer, vanlig och sidorna
  • utfall med bakre benet på stol, byte efter hälften
  • burpees (försök göra de hoppen tyst i rummet bredvid dotter som ska sova..)
  • fotstyrkeövningar (kolla Sofias tips)
  • mountainclimbers (inte heller det en tyst övning..)
  • jägarvila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!