X

X

23 maj 2014

Vila sig i form till maran?!

Jag är tveksam till att det går att vila sig i form inför Stockholm Marathon som bara kommer närmare och närmare men det är trots allt vad jag "tvingas" göra. En vecka kvar nu och senaste löprundan var i måndags.... Hade gärna fått till någon mer runda och jag kanske tar en eller par lugna och försiktiga rundor under helgen men mitt vänstra knä känns inte helt hundra för tillfället. Det blir i alla fall inga fler långpass för mig innan maran men det skulle nog inte göra något positivt för formen i alla fall. Jag satsar på att luta mig tillbaka på känslan att långpasset på 21km som jag gjorde för en månad sedan ändå kändes relativt lätt och att själva upplevelsen av maran och allt folk kommer att distrahera en del av den distress som jag är rädd för att känna mellan 25-35km.

Den enda träning som har blivit av under veckan förutom löpningen i måndags är gårdagens yoga då jag ledde sista klassen för terminen. Hoppas på att kunna bättra på statistiken under helgen och nu när jag skriver det börjar jag känna mig sugen på att slänga ihop ett kort tabata eller amrap pass till kvällen, kanske vore något ute på gräsmattan i skymningen...


Inte för att det har något med något annat att göra men jag "syndade" med lite nätshopping tidigare i veckan och kunde snart hämta hem dessa söta väskor till mig och Ebba. En av dem blir förvaring för diverse småbarnsmediciner men de andra kommer det nog lekas friskt med.

1 kommentar:

  1. Förstår stressen över att tvingas vila, tråkigt med knät. Men jag tror du kommer klara det där lekande lätt, det handlar om inställning! You go girl!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!