X

X

7 apr. 2014

#utomhusärbäst

 
Att utomhus är bäst är något som nästan alltid stämmer (förutom när det är kallt spöregn och isande vindar) och i helgen har många timmar spenderats ute i det vackra vårvädret. Lite kyligt har det varit i vindarna men fram på eftermiddagarna har det värmt riktigt gott i solen.



I lördags lekte/fixade vi i trädgården på förmiddagen och när det sedan var dags för Ebba att sova middag bäddade jag ner henne i vår nya (begagnade) vagn och sprang runt sjöarna. Även igår blev det en tur runt sjöarna men denna gång i promenadtempo och till sällskap hade jag hela familjen så halvvägs tog vi ett lunchstopp. Härligt att grilla korv över eldstad med eldens sprakande och till efterrätt blev det chokladbananer.







April utmaningen #jävligtjobbigt  känns fortfarande motiverande och sedan senast kan jag rapportera:

#4   Fullt upp på jobbet med firmafest på kvällen men jag lyckades tränga in ett kort, kort träningspass med 3 x 100 reps av crunches, armhävningar och utfall. Bättre än inget! 10 minuter träning : check!

#5   Löpning runt sjöarna med 20 kilos vagn som extra motstånd, 12.5 kilometer. Erkänner villigt att det blev promenad i de värsta uppförsbackarna men jag föreställer mig att jag kommer att flyga fram över Västerbron under Stockholm Marathon när jag slipper vagnen. 80 minuter träning : check!

#6   Skulle ha varit ett Challenge-pass men på grund av för få föranmälda var det inställt när jag väl kom dit... Tur att jag hade ett par skor som går att springa i med mig så det blev en 6 kilometers löprunda däromkring samt 10 minuter löpskolning som känns i vaderna idag. Tyvärr hade jag inte tänkt löpning med kläderna på överkroppen och för första gången på många, många år sprang jag i tjock tröja med luva, tung känsla. 45 minuter träning : check!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!