X

X

8 apr. 2014

Långpass i regnet

Ibland känner man sig lite tuffare än annars och igår kväll var verkligen ett sådant tillfälle.

Kom hem efter jobbet klockan sex och kände mig allmänt ruggig och hade ungefär 0% motivation till att sticka ut och springa långpass när Ebba somnat. Men klockan sju var jag i alla fall ombytt och färdig för att ge mig ut i regnet och tänkte att det blir så långt det blir. Inledde med stigen runt sjöarna och där gick det i hyfsat snabbt tempo stundtals eftersom skymningen kom snabbare än jag tänkt mig... (Läste idag att de sett en varg på den stigen i förra veckan *iiih*)

Lyssnade under löprundan på På Minuten och Spanarna vilket fick tiden att gå lite snabbare och med favoritprogrammen i örat känns det nästan lite lyxigt. Efter milen började det bli tungt och när jag sprang i ett långt uppförslut på industriområdet i mörkret med duggregn i ansiktet var det inte med känslan av att jag älskar löpning. Väl hemma och nyduschad med lite gott kvällsfika och 15 kilometer i benen kändes det bättre och det är ändå inte så illa att springa i regn.

Dag #7   15 kilometer löpning. 90 minuter : check!

1 kommentar:

  1. Starkt att ge sig ut på kvällen för långpass. Ruggigt väder nu - tur att det blir vår o sommar snart.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!