X

X

9 apr. 2014

Barn & djur

På måndagar är jag ledig på förmiddagen och försöker planera in något kul för mig och Ebba att göra, att vara hemma brukar mest resultera i att vi båda klättrar på väggarna efter ett tag... Denna vecka passade det alldeles utmärkt att min syster var på besök från Lund och då hon skulle hjälpa vår mormor med att baka bullar var det dit även vi begav oss. 

Jag och min syster är uppväxta i huset bredvid mormor och har sprungit som vi velat hos henne i alla år, riktigt mysig att för en gångs skull vara tillbaka i köket och stöka båda två! Ebba var dock mest fascinerad av katten som kom in efter en stund, det är en gammal katt-herre som lustigt nog heter Sune som min morfar (som dog när jag var liten) och som adopterade mormor som sin familj för några år sedan när han tyckte att det var stökigt att bo i barnfamiljen som flyttat in i andra grannhuset. Nu tycktes han dock inte tycka att det var jobbigt med barn utan höll sig gärna nära Ebba för att se vad hon var för något och hon lade ut bollar vid fötterna på honom så att han skulle sparka på dem, mammas lilla älskling! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!