X

X

4 apr. 2014

#jävligtjobbigt

Det är i alla fall vad Träningsglädje-Sara kallar utmaningen som hon startat för april månad och det passade mig bra med en utmaning så jag hakade på. Nu är vi inne på dag 4 i utmaningen och jag få se vad jag får till för någon träning idag, kort kommer den att bli för det är mycket på gång under eftermiddagen och kvällen.

Utmaningen i sig går ut på att träna något varje dag under april. Med träning räknas aktivitet där man de facto bytt om till träningskläder och gör något som gör kroppen väl men det skadar inte om det ingår pulshöjning och mjölksyra... De tre dagar som redan gått av månaden har jag gjort detta:

#1   Tabata på kvällen vid TV:n. Hade absolut inte blivit någon träning ifall denna utmaning inte hade funnits för energin var noll innan men lite högre efteråt. Valde ut fem övningar vilket blev burpees, crunches, bålrotation med hantel, "rump-kick" och en dynamisk variant av fällkniv för bålen. 20 minuter träning - check!

#2   Favorit i repris - Tabata. Enkelt att bara starta igång appen, välja ut några övningar och köra igång. Idag fokus på ben och bål: djupa knäböj, crunches, gungande utfall, dynamisk fällkniv, "rump-kick" och "kissande hunden". 24 minuter träning - check!

#3   Dubbla pass idag! Luchlöpning med 5,8km / 30 minuter intervaller. Kul att få upp tempot ibland! (Även om knät klagar lite på mitt beteende nu...). På kvällen min yoga-klass, har börjat komma in i den rutinen ordentligt nu och känner i kroppen att det gillar att yoga lite oftare än det annars blivit. 75 minuter träning - check!

1 kommentar:

  1. Kul utmaning det där! Och bra jobbat med intervallerna och tabata-styrkan, o yogan!

    Skulle vara superskoj att träffas innan maran! Det får vi se till att göra - för jag tror nog att jag i alla fall kommer att starta (och hoppas på att jag har huvud att kliva av om det känns obehagligt i kroppen).

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!