X

X

2 feb. 2014

Challenge

Det är namnet på det träningspass som jag testade för första gången idag. Riktigt kul var det och jag kan garantera att min kropp protesterar imorgon!

Passet är en timme långt och går ut på att genomföra en utmaning. Utmaningen fanns i tre nivåer och hornen växte ut vilket gjorde att jag hakade på högsta nivån. Det innebar:
- 50 varv löpning (100m)
- 120 kettlebell swings
- 80 boxjump (upp på pall)
- 80 wall balls (knäböj och uppkast mot vägg med medicinboll)
- 40 pullups (med gummiband)
- 40 crunches (med medicinboll på raka armar mot fötterna)
- 40 thrusters (skivstång, djupt knäböj till stående press)
Ordning på genomförandet var valfritt och jag mixade löpning med två övningar i taget för att kunna hålla räkningen. Klarade utmaningen på omkring 57 minuter, i alla fall på rätt sida sträcket.

Pust helt enkelt! 

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!