X

X

1 feb. 2014

Ljusa idéer

Igår utnyttjade jag åter de timmar Ebba var på inskolning på förskolan till att träna och det blev både styrketräning och simning. Inledde med 45 minuter på gymmet och kände mig lite velig eftersom jag inte riktigt hade planerat vad jag ville träna där, det blev till slut både över- och underkropp men lite mjäkigt. Gick sedan trappan upp till simbassängen och eftersom jag träffade på min kusin där så blev det lite längre än planerat och slutade på 2 kilometer mixat bröstsim och frisim.

Med lite lagom träningsvärk efter dessa aktiviteter (länge sedan senast) så var det idag dag för crossfit. Som vanligt 3 varv i en cirkel på 8 övningar och 2x30 sekunder på varje, idag med fokus på överkropp:
- parövning, snurra gummirep rakt ut i axelhöjd (värst idag)
- tricepsdips från bänk
- höftlyft i sidoplanka
- långsamma lyft/sänkningar med medicinboll
- boxning, snabba slag
- vandrande planka över step-bräda
- slå med slägga på bildäck
- rygglyft med förflyttning av viktskiva
Tror att de där gummirepen kommer att kännas mest kommande dagar, väldigt många småmuskler som blev rejält trötta.

Förövrigt blir det mest mys med Ebba, hon har blivit lite mammig och pappig vilket säkert har med inskolning att göra så det blir mer mys, närhet och gnäll för tillfället. Hoppas på att kommande natt blir bättre för inatt ville hon vara vaken från 00.30 till någon gång efter klockan 3 och sedan upp klockan 6. Är redan trött så det kommer inte att bli någon sen kväll. Sitter och skriver i skenet av våran nya fönsterlampa i köket, älsk på den! Funderar på om jag ska orka slå på TV:n och se inledningen på Melodifestivalen men jag vet inte... Kanske ska gå och lägga mig och läsa tidigt istället och ladda kroppen inför morgondagens träningspass som blir ett nytt för mig: Challenge, ska tydligen vara väldigt tufft så det känns spännande.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!