X

X

24 nov. 2013

Hästar & Lussebullar

En månad kvar till julafton & det innebär också att det är drygt en månad kvar av min mammaledighet. I veckan borde vi få reda på vilken förskola vi blir placerade på till våren, redan nu vet vi att det inte blir där vi vill men jag fokuserar på att försöka göra det bästa av situationen så att allt fungerar bra fram till höstens omplacering. Fram till dess tänker jag njuta av den sista tiden av mammaledighet medan jag för fullt sysselsätter mig med att hålla Ebba nöjd & glad.

På förmiddagen idag var jag för första gången sedan i somras ut till stallet & red en sväng på Freja. Som alltid en stund av lugn & skönt att kunna få fokusera helt på en sak. På eftermiddagen har jag bakat lussebullar & julpyntat huset. För mig ligger mycket av det härliga i julen i väntandet innan så jag vill ha alla ljus uppe innan första advent & ställer ofta upp granen innan lucia eftersom det mesta av julen är utstädat innan nyår. Nu myser vi vid TV:n med stjärndraperier vid fönstren & ser ett avsnitt av Once Upon A Time, det är så många lösa trådar att jag är tveksam att de kan få ihop allting.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!