X

X

14 sep. 2013

Helt fantastiskt!

Det är ganska sällan jag ställer upp i tävlingar. Det här året med Tjejklassikern gör nog att jag slår rekord & idag lade jag till ytterligare en tävling: Norasjön Runt.

Norasjön runt är en halvmara, 21,1 km, i grannstaden Nora. En vacker runda mestadels på landsbygden & ganska kuperad. Senaste halvmaran jag sprang var Åstadsloppet i Örebro hösten 2011 innan graviditet & barnafödande. Sedan Ebba föddes har längsta löprundan blivit 15 km, för ett par veckor sedan, & den största delen av löpningen har varit i mystempo. 

Därav var jag lite tveksam till formen gällande snabbhet & längd innan start men jäklar vad jag sprang!! Hade de första 17 km sällskap av en bekant tjej som hjälpte mig hålla upp tempot när det kändes tungt & det väckte kroppen till liv som kändes fräsch & lätt. 

Efter 17 km orkade hon inte hålla tempot längre men jag kände att det fick bära eller brista & satte av efter en bekant kille jag ville slå. Efter 18 km var han passerad & sedan var det full fart mot mål medan jag passerade flera löpare. Kom i mål på tiden 1:55:23 (& 21,27 km) enligt min klocka vilket bara är ett par minuter sämre än mitt pers.

Känner stor beundran för min fantastiska kropp idag & njuter av ett glas rödvin & veckans 20 bitar lördagsgodis liggande raklång i soffan. Snart läggdags!

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!