X

X

2 juli 2013

En fyrfota kärlek

Det var drygt ett och ett halvt år sedan jag senast fick svinga mig upp i sadeln på älskade Freja men igår var det äntligen dags igen. En riktigt mysig ritt genom sommarskog och med ett par härliga galopper. Det märks lite att hon börjar bli gammal (25 år) men än så länge finns det mycket krut kvar under korta sträckor.

Idag var det mina ben som fick 'galoppera' på förmiddagen. Maken behövde få jobba lite (på semestern...) och Ebba var trött och gnällig så jag tog med mig vagnen på en 6 kilometers runda. Några sega uppförsbackar kändes i benen men luften var frisk och jag klarade mig ifrån regnet som hängde i molnen.

Resten av dagen har vi inte gjort då många knop, har målat en vända till på Ebbas dörr och imorgon kan vi hänga den på plats. Ska bli spännande att se vad hon kommer tycka om att sova i eget rum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!