X

X

27 juli 2012

Somrig styrketräning



Jag inspirerades igår av ett träningspass på Sofias blogg och lånade upplägget till dagens träning fast jag bytte ut en del övningar som jag inte längre kan göra.


Det blev ett kort men ändå skönt styrkepass i morgonsolen på uteplatsen som fick kroppen att vakna. Får se hur chockad den blev av styrketräningen för det var vääääldigt länge sedan. Skönt att efter uppvaknandet bara dra på träningskläder och ta med vattenflaska och gummiband som tillbehör till träningen, känner att min något ökade kroppsvikt ger ett extra motstånd så några fler vikter behövs inte.

Dagens övningar blev
20 benböj
20 armhävningar på knä
20 gående utfall
20 bicepscurls
20 tåhävningar
20 tricepsarmhävningar mot bänk
20 omvända flyes för rygg
20 liggande höftlyft
20 step up på stol
20 tricepspress
x 2  varv

En dag på jobbet väntar nu och om bara det fina vädret håller i sig blir det sedan ett kvällsdopp i sjön, grillning och efterföljande OS-invigning. Tvivlar starkt på att jag kommer att hålla mig vaken tills den är slut dock och elden tänts, vet inte när jag senast var vaken så länge...

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!