X

X

30 juli 2012

Morgonpromenad runt sjöarna

Idag började Maken arbeta sina normala arbetstider igen och det betydde för mig att jag som vanligt gick upp tidigt med honom. Därmed hann jag med en promenad runt sjöarna innan frukost och det var en strålande vacker morgon. Jag återstiftade bekantskapen med mina gåstavar idag och det hjälpte mig att hålla upp tempot lite så att det "bara" tog 80 minuter att gå hela varvet. Så länge jag klarar det under 90 minuter går det väll an men sedan får jag nog välja kortare rundor om jag ska hinna med något mer än att promenera.
Efter promenaden idag kunde jag avnjuta frukosten utomhus i solen med en vind som försökte bläddra i dagstidningen åt mig och efter det hann jag även med att måla ett lager på fönstret som ligger för renovering. Än så länge har jag renoverat 8 fönster denna sommar, 7 stycken är kvar på huset och sedan är det dags för garagets fönster att få en uppfräschning. Det finns alltid saker att göra när man har hus! Kvällens projekt är att lägga in nytt golv i barnrummet som blev tapetserat igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!