X

X

19 juli 2012

Botemedel mot stress och måsten

Varje sensommar brukar jag tillbringa ett antal timmar ute i skogarna här omkring för att plocka blåbär. Merparten fryser jag ner för att se dan få njuta av min vinterfavorit blåbärsgröt till frukost men en del slukas direkt eftersom det är så gott.

Med tanke på min växande mage så känns det inte lika lockande som vanligtvis att gå dubbelvikt i skogen med en bärplockare i timmar så jag blev lycklig när jag igår hittade annonsen just för mig på den lokala sälj/köp/byt-marknaden: 10 liter blåbär rensade och klara med tillhörande hemkörning. Kunde inte ha kommit lämpligare eftersom tankarna om att jag nog ändå snart var tvungen att försöka få in ett par skogstimmar i tidsschemat började komma. Nu kanske det blir så att jag njuter av några timmar i skogen i alla fall eftersom det är något jag sätter stort värde på men med 10 liter blåbär nedfrysta så har stressen över att jag "måste" göra det försvunnit. Betydligt mer värt än 250 kronor för mig för då kan jag njuta av mina lediga sommartimmar utan press!

Plockar du bär och svamp?

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!