X

X

14 juni 2012

Något mer att se fram emot


Jag spenderar några timmar av mina somrar (och resten av året) med att lyssna på Sommar i P1, i fördel som en nedladdad podcast som kan följa med på promenaden även om det är synd att musiken som ofta är ett bra inslag i programmen är förkortad. Men det går även utmärkt att njuta av programmen i total vila på en filt på gräsmattan eller på något annan trevligt ställe.

Alldeles nyss avslöjades det vilka som kommer att Sommarprata 2012 och jag kommer se lite extra fram emot

  • Anja Pärson - som inleder årets prat. Hennes förra prat som jag lyssnade på tyckte jag var lite för rörigt och internt för att tilltala mig men jag gillar Anja så självklart får hon en ny chans.
  • David Hellenius - som pratar dagen efter Anja, stark start! Behövs det någon förklaring? Jag kollar aldrig på "skäms-TV" eftersom jag skäms så mycket då men av hans insatser i bla Let´s Dance är jag nyfiken på att höra mer av honom.
  • Klara Zimmergren - ena halvan av den fantastiska duon Mia & Klara.
  • Petter Stordalen - en person som jag hittat på flera ställen i media den senaste tiden. Borde ha en mycket intressant historia att berätta.
  • Heidi Andersson - "armbryterskan från Ensamheten" ska bland annat prata om "hur det är att präglas bland starka kvinnor och män" men även om hur det var när hon och maken Björn Ferry fick barn.
  • Martina Haag - en av mina personliga favoriter och en stor del av behållningen av På Spåret där hon senast vann tillsammans med sin man. Hon säger att hon
                                        "Jag kommer avslöja saker om mig själv som jag
                                           länge har mörkat. Och spela världens sämsta låt."

Det låter väll inte som fy skam och är bara ett litet, litet axplock bland årets Sommarpratare. Den 23:e juni drar det igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!