X

X

16 juni 2012

Nu blev det ändrade planer

Jag håller mitt 3+1-schema när det gäller träningen och det kan ju hända att jag ångrade mig lite att jag inte passade på att ta en långpromenad igår (när det var vilodag) då solen sken så fint på morgonen eftersom jag vaknade till spöregn idag... Trots att jag är ganska vädertålig så kände jag inte för att utmana pannbenet idag utan den planerade promenaden ställdes om till ett träningspass hemma i vardagsrummet och inspirerad av Sofias (Ett Bättre Du) cirkelpass skrev jag ihop en liten lista och letade fram Tabata-timern på telefonen.

8 övningar fick varsin omgång av Tabata-timern, dvs 20 sek aktiv + 10 sek vila x 8 per övning, vilket gav ett lagom träningspass på ca 35 minuter som tog där det skulle. Dagens gravid-anpassade övningar var:
  • breda knäböj
  • axelpress med hantel
  • utfall
  • tricepspress med gummiband
  • jägarvila
  • armhävning
  • vadpress
  • diagonala rygglyft med viktplatta
Efter det fanns det tid för en god helgfrukost innan klockan visade att det var dags att dra iväg till jobbet. Känns helt OK att vara inomhus och arbeta en sådan här regnig dag men jag ber till vädergudarna att det slutar till kvällen då vi är bortbjudna på GardenParty.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!