X

X

31 maj 2012

Knappt så att jag tror det...

Men så här fin var faktiskt min morgon idag. Svårt att tro just nu när jag lyssnar till ett rejält oväder som tagit sig in över staden med ösregn, hagelskurar och åska... Det gör mig inte så mycket nu eftersom jag ändå kommer att vara inomhus större delen av dagen men det som maler i mina tankar är "mina tomatplantor, mina tomatplantor". Håller alla tummar jag har för att de ska klara av haglet utan att bli sönderslagna. Please!

På morgonens promenad runt sjöarna invigde jag mina nya stavar som jag hoppas ska hjälpa mig att hålla uppe promenadtempot och jag tyckte att det funkade bra imorse. Framförallt känner jag att jag har hjälp av dem i uppförsbackarna då jag kan ta i mycket mer. Med soldis och mörka moln mot horisonten tog jag mig 9km.
Efter promenaden slängde jag ut en filt på gräsmattan och intog frukosten till ljudet av fågelkvitter. Det blev en väldigt god frukost med ett par nya beståndsdelar som kommer att ingå i ett större projekt/utmaning för mig framöver. Mer om det senare, nu ska jag fortsätta lyssna på åskan och be för mina tomatplantor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!