X

X

26 apr. 2012

Gravid!

Det där riktigt, riktigt roliga och spännande som jag skrev om igår handlade om att jag för tredje gången skulle få "titta in" till min inneboende lilla bebis! Har ni sett vilken underbart söt profil!!!
Har nu kommit fram till vecka 18 av graviditeten och hittills har jag mått riktigt bra hela tiden. Har inte lidit av något illamående att tala om och har kunnat hålla igång med träningen i stort sett som vanligt även om jag naturligtvis har dragit ner på tempo och ambitionsnivå när det gäller löpning mm. Det känns oerhört konstigt att se denna krabat på bilden som tydligen bor inom mig även om jag ännu inte känt av någon spark men jag hoppas att de tecknen kommer snart. För övrigt är denna bebis efterlängtad sedan många, långa år av mig och Maken så nu ser vi fram emot en framtid vi inte riktigt vågat hoppas på tidigare. 22/9 är det beräknade datum för då vi ska bli tre i familjen.

Eftersom jag hittills kunnat hålla igång med träningen utan problem hoppas jag kunna fortsätta med det även under de fortsatta veckorna av graviditeten med justeringar för hur det känns i kroppen när magen blir allt större. Bloggen kanske så sakteliga blir att handla mindre om träning om mer om livet i övrigt men jag hoppas att du står ut med det om det blir så, 2013 har jag ju i alla fall målet att ta upp träningen rejält igen och göra en Tjejklassiker!

8 kommentarer:

  1. Åh men vad kul! Stort grattis! Och vad skönt att du mått så bra hittills. Känns säkert jätte stort att ha en liten krabat inneboende.

    SvaraRadera
  2. Va roligt och spännande!

    SvaraRadera
  3. Igen... GRATTIS!! Blev så innerligt glad för din (er!) skull. Det var av en kommentar från dig på en väns blogg för nåt år sedan som jag anade mig till att längtan fanns. Äntligen, äntligen, äntligen. SÅ glad för er skull.

    <3

    SvaraRadera
  4. Stort GRATTIS! Var verkligen underbart att se dig så lycklig på BBC. Syntes lång väg att hela du strålade! :)

    SvaraRadera
  5. Ursöt profil!! :) Och så HÄRLIGT att du mår bra, det kommer du nog fortsätta med tror jag, verkade ju hur pigg som helst i helgen ju!

    Jätteglad för er skull!
    Kram!

    (nyfiken fråga: har ni gjort två Ul tidigare redan? Speciell anledning?)

    SvaraRadera
  6. Åh är det så officiellt nu? Wiiiiii.....
    Grattis Grattis igen och igen och igen! Ska bli så mysigt att få en liten till i släkten igen. Våra "små" börjar ju bli stora och då produktionen här är avslutad kommer jag njuta såååå av en liten kusinbebis! Och som vi ska turnera runt med den lille nästa år! Mormor och "gammel moster" får ställa upp som crew runt oss :-D
    Kram Petra

    SvaraRadera
  7. WOW! Jag blir så himla glad för din (er) skull och wihoo jag tog ett glädjeskutt när jag såg bilden imorse men har inte hunnit kommentera förrens nu :) Massa GRATTIS!

    Själv ska jag bli faster i början av september och har just sett en UL-film på mitt brorsbarn. Stort!

    SvaraRadera
  8. massor med grattis till dig! livet är härligt!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!