X

X

21 mars 2012

Kreativt träningspass

Det är konstigt att det kan vara så att de bästa träningspassen blir till de dagar man är minst peppad på att träna! Imorse var det ett pass på gymmet som var planerat vilket visserligen kändes ok men jag visste inte hur jag skulle lägga upp det förutom att det skulle köras helkropp.

Väl på plats på gymmet värmde jag upp på treadmastern med Jillian i öronen och kom igång allt mer. Efter uppvärmningen hängde jag med två stånkande grabbar i rummet med fria vikter (varför måste de låta så mycket??!!) och hittade på många funktionella övningar som kändes bra och utmanande. Gjorde de flesta som superset med en övning för överkropp + en övning för ben för att som Jillian förespråkar "skjutsa runt blodet i kroppen". Såg när jag gjorde enbensböj på stepup-bänk att knät på benet jag böjer gärna vill vika av innåt. Vad kan man göra åt det? Antar att det går att stärka upp på något sätt, tips någon?

Totalt blev dagens träningspass nästan 90 minuter, betydligt längre än jag trodde jag skulle hålla ut när jag stack iväg hemifrån innan. Klapp på axeln!

På tal om något helt annat så var jag för ett år sedan på väg hit: Guadeloupe i Karibien. En helt underbar resa och både jag och Maken är helt inställda på att någon gång i framtiden återvända till Karibien. Varför inte en katamaran att segla runt med bland öarna på ålderns höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!