X

X

15 feb. 2012

Varm eller kall mat

Sara skrev igår ett inlägg om att hon är inne i en salladsperiod just nu och det känns som att jag också skulle vilja ha en sådan period för just nu äter jag sällan sallad. Grejen är att jag tycker att sallad verkligen kan vara supergott men det är inte det jag är sugen på under dessa vinterdagar då jag småfryser hela tiden. Blev så sugen på smaskiga sallader efter att ha sett hennes inlägg så jag gjorde en kompromiss: omelette med sallad. En bra kombination av den varma omeletten som grund och denna gång blev det en god topping av räkor, avocado, keso och ruccola.

Vad tycker du, föredrar du varm mat när det är kallt ute (och kall mat när det är varmt) eller spelar det ingen roll för dig vilken temperatur maten har?

1 kommentar:

  1. Hahah, har PRECIS som du tänkt "hu, äter folk sallad såhär års? vill de inte ha VARM mat!?" jag vill definitivt ha varm mat nu. Gärna med mkt grönsaker... men gärna varma ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!