X

X

5 okt. 2011

Morgonlöpning

Innan solen hade hunnit upp var jag hemma igen efter morgonens löprunda. Visst är det lite trist att inte kunna (våga) springa min fina slinga runt sjöarna i mörkret men annars är det ganska mysigt att springa när det är mörkt, det känns mer fokuserat och lättare att njuta av den egna tiden utan alla synintryck. 10km blev det som sista löprunda innan lördagens tävling och stundtals var tempot riktigt bra trots att jag inte pressade på. Testade ett nyköpt "förvaringsband" från Nathan som jag hoppas på att kunna ha energibar och bilnyckel i under tävlingen. Det satt riktigt bra på höften och idag fick det innehålla min pannlampa som användes på stigen över de mörka ängarna för att se vart jag satte fötterna. Känner mig lite peppad inför tävlingen men ännu inte pressad eller stressad. Ska helt enkelt bara ha en skön löprunda på 21km tillsammans med en massa andra trevliga löpare! That´s the plan.

4 kommentarer:

  1. Vilket smart bälte! Nathan-grejer har i alla fall väldigt gott rykte. Spännande - nu närmar det sig.

    SvaraRadera
  2. Ullis// Det ska jag göra. Klart jag är sugen på Å-stadsloppet, skulle bara vilja känna mig lite pigg. Jobbet tar lite för mycket energi just nu. Vi får se, eventuellt. Bestämmer mig på Fredag. =)

    SvaraRadera
  3. Låter som du har HELT rätt inställning inför lördagen, heja! :)

    SvaraRadera
  4. Vågar inte heller springa runt "mina" sjöar när de e mörkt.. Undrar om de e samma sjöar? :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!