X

X

3 sep. 2011

Tjej + Milen

Men inte TjejMilen. Tävlingar är som bekant inget för mig, särskillt inte när det är så mycket folk så jag satsade på en mil i ensamhet istället som start på dagen och det var helt underbart!

Syftet med dagens löppass var myslöpning eftersom det inföll innan frukost så tog jag med mig kamereran och kan bjuda er på några bilder av hur det ser ut när jag "springer runt sjöarna".

Uppvärmning den första biten på skogsstig och sedan på gator i villaområden på väg mot sjöarna. Sedan första delen av löprundan som går längs lilla Lindesjöns östra strand. Det går också att springa på infartsvägen mellan sjöarna men det är inte alls lika fint. Efter det kommer man fram till den delen av stigen som går runt stora Lindesjön och får en fin utsikt över den från södra änden. Sedan kommer man till min favoritsträcka som är efter den västra stranden där morgonsolen värmer om den är framme. På den här sträckan är det mest kuperat och denna backe är en riktig pulshöjare trots att den inte är så lång. När jag var i toppform för ett par år sedan tog jag trappan två steg i taget, har inte testat det på länge nu... Efter drygt 7km kommer man ut på den asfalterade stigen vid stadens gymnasieskola samt nybygda Arenahall. Fin utsikt över sjön från den norra stranden och sedan väljer jag oftast att springa längs med strandpromenaden i staden innan jag tar mig hemåt uppför backarna i villaområdena vilket gör en runda på 10km. Nu har du fått följa med mig på en löprunda! Hur ser din löprunda ut?

Hoppas att du har en fin lördag. Jag har haft en lugn och skön dag som snart ska krönas med en filmkväll. Tacos, rödvin och godispåse kallar... Men det får de göra idag, fokus ligger ändå på att minska mina 0,3kg innan invägningen i Ulrika 3.0 på fredag!

1 kommentar:

  1. Tjusigt! Hoppas att ni hade en bra kväll och att söndagen blir bra! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det gör mig glad och nyfiken på vem du är!